Recent Posts

Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi jengah sini. Sudi-sudikanlah tinggalkan komen kawan-kawan kat sini ekk..terima kasih kepada yang selalu kongsi resepi-resepi ngan kita yang baru belajar ni. Sangat-sangat menghargainya....Semoga silaturrahim akan bertambah erat walaupon hanya di alam maya.

Jika ada yang berminat mengoder saya sedia menerima tempahan kek, cupcake dan Tat. Jika ada yang berminat untuk mengoder produk-produk homemade saya sila PM ke FB saye yer. Terima kasih.

Tuesday, December 29, 2009

Sayor Campur wif Sotong



Hah ni x tau menu bile...muahahaha...tp ttp ku nk tepek kat blog haku...disbbkan sayoq2 yg haku borong dicameron masih memenuhi esbok aku...so menu sayuq mmg wajib dh kuaq...heheheeee..haku bantai goreng biasa ja....campak ja apa yg ada..haku mmg suke sayoq goreng camni......hehehehhh.....dap wooooo

Pizza Againnnn.....

nih haku buat khamis lepasss...arini baru nk tayang....gambo jek...mr hubby suke so buat lg utk dinner aritu..ari2 mkn nasik pong jemu gak kan....besaq plak pizza tu...siap bleh buat sarapan utk pg jumaat lagikk...so layan jek gambaq niii....tp selepas bakaq x sempat snap gambaq dh kene terkam...

Sakit Kepala laa....

yuhuuuu...ada sesapa yg singgah cni naik jemu nengok gambo haku kat cameron tu...muahahaha...haku ni dh join club chipsmore, jap ade jap takde..apakan daya kekadang kebzian melanda tanpa diduga..muahahahaaa.........arini kepala haku ttp sakit,cuma x de la sekritikal smlm...smlm mmg tahap kritikal sesgt....nk bgn pon x leh...asal bgn jek haku muntah...sib bek bleh gak drive blk umah.....arini cam kureng dh skit...x de la rasa nk muntah cuma da gak rasa sakit pala....aku dok pikiaq gak apa la penyebab aku sakit kepala cam ni skali....kalo aku p klinik doktor asik ckp migrain atau stress...tp aku ni x dela stress tahap gaban pon...sket2 adela...last2 dpt ubat tahan sakit tu je la....tu yg buat aku malaih dh nk p klinik tu...aku p check mata pon xde la terok.....kanan 50..kiri 25 jek...biasa aaa kan...tp kalo aku sakit kepala jek...mesti penin n akan muntah....pas2 aku x leh tgk cahaya sbb kepala aku akan sakit sgt...korang ada info tak nape aku sakit kepala camtu?????

Tuesday, December 22, 2009

Cuti2 Ke Cameron Highlands......

Hah amik korang...arini berjabu2 haku kuarkan n3........maklumle tgh kemaruk+ciwi kan....muahahahahahaha.......ni antara gambaq2 kami masa p cuti2 malaysia ke Cameron Highlands aritu.......p kejap jek 2 ari 1 mlm.punya la ramai manusia sampai jln jem dkt 15km dr kg. raja ke pekan Brinchang....ilang habih terujaan aku nk p sana.....nasib baik anak2 x buat perangai.....sampai kat Pekan Berinchang dlm jam 8.30malam....cari hotel plak, ada satu ja yg kosong Hotel Rosa Passadenia kalo x silap...sib bek lg..kalo idak tdo dlm keta la kami mlm tu...pg esoknya kami jalan2 skit sblm bertolak blk...x sempat nk singgah byk tpt sbb anak2 tdo....so mari kita tgk apa yg menarik........jomssss layan gambaq...





























Sambai Tumih Sotong...

ni pon antara menu dinner smlm....geng ngan sayoq grg td....sambai biasa jekkk...x kuase haku nk tulih resepi.....muahahahha...sesaja nk melepaskan kemaruk nk post n3..zassssssss....

Sayoq Goreng jek...

wah3...sonoknya bleh wuat n3 kat cni...windu kat korang sume...so setelah sekian lama menyepi kan diri arini nk balas dendam....muahahaaaaa....layan je la ekkkk...sbb manyak sayoq yg aku borong kat Cameron so korang akan melihat n3 yang bertemakan sayoq je la utk minggu nihh..........jangan maree aaaa...nnt aku story psl jalan2 makan angin kami ke Cameron.....kena cari mood dolu......p mn ntah mood nih...cr x jumpa2...........so tadaaaaaaaaaaaaa....................

Monday, December 7, 2009

Pizza




Sapa nk pizza angkat jari..muahahahaaa...pizza ni menu dinner smlm...disebabkan anak2 tdo awal so aku pon start projek haku le...mempizza..kehkehkeh....punya la lama dok peram resepi ni baru menjadi...bkn apa sbbnya haku ni mmg malas bab menguli ni.....letih woo uli tepung nihh....haku mane ade BM...sob3....ade sesapa tak nk adiah kan kat haku..sian haku.....wuaaaaaaaa.......resepi asalnye dari minami@myresepi tp haku ngendap2 jumpa kat umah kak Hana yg dh slim skrg tu.........adinde copy paste je ekkk...tq sume sbb kongsi resepi yg beh ni.....sbb korang la aku dh reti buat pizza...

Sebelum dibakar........


selepas.............nyum2



Bahan2

200gram tepung roti (haku gune tepung gandum jek)

1 sudu gula

sedikit garam

1 sudu kecil yis

125ml air

1 sudu butter

1 sudu susu tepung


Topping : Keju mozarella, mayonis, sos cili,sos tomato, cendawan butang,lada benggala ijau dan kuning, crab stik, udang,sosej atau apa2 topping kesukaan





Cara:



1. bahan2 utk kulit pizza digaul dan diili sehingga sebati.biarkan selama 45-60 minit. tutup dgn tuala lembab.



2. Canai doh tersebut setebal 0.5 cm.



3. sapu kulit pizza dengan mayonis dikuti dengan sos cili dan sos tomato.ratakan sos keseluruh bahagian. taburkan cheese dan topping pilihan di atas kulit pizza.



4. bakar pada suhu 180C selama 15-20 minit. enak dimakan panas2




nuff

Categories

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (86) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheesecake (14) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (24) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (24) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (1) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Story mory (141) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)