Recent Posts

Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi jengah sini. Sudi-sudikanlah tinggalkan komen kawan-kawan kat sini ekk..terima kasih kepada yang selalu kongsi resepi-resepi ngan kita yang baru belajar ni. Sangat-sangat menghargainya....Semoga silaturrahim akan bertambah erat walaupon hanya di alam maya.

Jika ada yang berminat mengoder saya sedia menerima tempahan kek, cupcake dan Tat. Jika ada yang berminat untuk mengoder produk-produk homemade saya sila PM ke FB saye yer. Terima kasih.

Wednesday, June 30, 2010

Tart


Oder dari Kawan2.Tenkiu oder ngan i yerr....

Menu Dinner


Kangkung Goreng Belacan

Asam Pedas...

Menu Dinner kami smlm.Layan jek.Tp haku lupa boh bunga kantan dlm asam pedas.Dh masak baru teringat.Hantam sajalah.Asam pedas pon guna pes readymade adabi jek.Malas nk menumbuk cabai bawang bagai dh.Kangkung tu peberet Mr.Hubby dan haku..ngeh2.Pak tua kesayangan mai antaq lagiks...eheheee.....so korang layan jekla gambaq nih...

Kek Coklat Lembab


Yabedabeduuuuuu.....aku dh berjaya membuat kek coklat lembab...yeehaaa....ehehehee over la pulok no..ehehehee...
Kek ni tertengok kat umah kak Maz smlm.Hati meronta2 nk buat kek coklat.Tp dok bimbang takut sejarah lama berulang...x jd kek coklat jd bengkang coklat.Masa dok kukus tu berdebar2 ja nak tgg kek masak camna result...bila dh buka jek penutup..perghhhh lega......................yahooooo kek haku jadi la...tq kak maz share resepi ni.Mayb sumpahan dh tamat kot ahahahaaa...so smlm dok tertunging2 snap gambaq kek coklat yg agak sememeh ni.papepon haku sukaaa....
Kak Maz n Kak Zaima...tq2 kongsi resepi.Minta ijin nk CnP kat cni utuk rujukan dimasa hadapan....

Sumber Resipi : Teratak Chetam Kek Coklat Kukus Zaiima NoorMasri (very moist)


Bahan-Bahan:
  • 1 cawan gula pasir
  • 1 cawan serbuk koko
  • 1 cawan susu cair
  • 1 cawan minyak masak (jika ganti dgn butter cair lagi sedap)
  • 1/2 cawan susu pekat manis
  • 1 1/4 cawan tepung gandum
  • 1 tsp baking powder
  • 1 tsp soda bicarbonate
  • 3 biji telur

Cara

1.Campur koko,gula,susu cair,susu manis dan minyak ke dlm periuk dan masak sebentar atas api kecil sehingga semua larut. Tutup api biarkan adunan suam.

2.Tepung, soda biakrbonat dan baking powder di ayak.

3.Telur dipukul kembang dan dicampur dgn campuran koko tadi.Gaul rata dan campur tepung. Gaul sebati dan tuang dalam acuan dan jangan sampai penuh sebab nanti adunan naik. (tuang dlm 1/2 acuan je) Tutup acuan dng aluminium foil agar tidak masuk wap.Kukus selama 1 1/2 jam baru angkat dan sejuk kan . (kita bakar kaedah waterbath selama 1 1/2 jam dgn suhu 150 C)

TOPPING COKLAT dari Noor Masri

Bahan-bahan:

  • 250 g coklat masakan } potong kecil2
  • 1 sudu besar majerin
  • 130 ml double cream atau whipping cream
  • sket gula halus secukup rasa (supaya topping tu tak pahit sgt) - optional (kita ganti dgn susu pekat)

Cara membuat: Cairkan coklat secara double-boiler. Alihkan dr api kemudian masukkan majerin, gula & cream Kacau sehingga sebati. Curahkan atas kek kemudian ratakan Bila dah agak sejuk/beku baru boleh lorekkan dgn garpu secara melintang dan menegak selang seli.

Monday, June 28, 2010

Mari bermain....










Cat Baruuuu..

Ok tak kawan2 cat baru umah i nihh??? ehehehe..masa cuba2 aku dh terbekenan ngan cat ni.Senang plk templete nih...x yoh den memikiau manyak2

Sunday, June 27, 2010

Mee Megi Cintan di Tengahari.....



ahahahaa...megi pon nak tanyang haku ninoh.Lantak le...kih3.Ni la menu Lunch haku td. Disebabkan x de sesape yg sudi temankan aku lunch haku blk umah mkn megi. Muahahaha....x dak la, sebenaqnya haku blk umh tgh td.Pastu aku maleh dah nk singgah beli makanan bagai.Jadi aku masak jek maggi..kehkehkeh.Dap gilerrr (pasan seniri..ngeh3).Tumih bawang pa...pastu suka ati aku letak puri tomato sket.pastu haku boh ayaq n perencah kari megi tu biaq mendidih.Pastu boh jek megi+cili padi...pastu aku pecahkan teloq 2 bijik (tamak tul).Biaq teloq masak jap.Angkat dan bleh dingap...jemput2 mik srg seurat...ngeh3

Blueberry Muffin


Projek Muffin semalam.Kakak yg request nak kek untuk wak bekal ke tadika.Pastu ada blueberry yg aku sambaq kat tesco minggu lps nun. Terus on ler jadikan Muffin..mahai ler fresh blueberry.seciput jek RM10.Resepi kidnep dr gobok kak Noreen UK.Jauh nihhhh..Kak kite CnP je la ekkk...tq


Bahan-bahan (6 jumbo size-haku buat saiz biasa jek):
1 3/4 (180gm) cawan tepung - ayak
6 camb (70gm) gula
2 1/2 camt (12ml) baking powder - ayak
3/4 camt (4ml) garam
1 biji telur - dipukul sedikit
3/4 cawan (180ml) susu
1/3 cawan (80ml) minyak masak
3/4 cawan (120gm) fresh or frozen blueberries
1 camt (5ml) parutan lemon - ambil yg kuning sahaja (optional)

cara:

1. panaskan oven pada suhu 200C dan susunkan muffin cases ke dalam muffin pan. ketepikan

2. satukan tepung, garam dan baking powder yg telah diayak bersama2 dengan gula dan gaul rata. buatkan lubang ditengah2 dan ketepikan

3. di dalam jug atau mangkuk lain, satukan telur, susu, minyak dan whiskkan sekejap sehingga sebati

4. tuangkan adunan telur tadi ke dalam adunan tepung dan kacau sebati. jangan kacau terlalu lama cukup sekadar adunan sebati. adunan memang akan berketul2 sedikit kerana jika kacau adunan terlalu lama muffin akan jadi keras

5. masukkan blueberry dan parutan lemon ke dalam adunan dan kacau perlahan2 jangan overmixing

6. setelah itu bolehlah diisikan 2/3 adunan ke dalam muffin cases dan bakar selama 20 - 25 min atau sehingga bertukar jadi keperangan/masak

7. setelah masak bolehlah di keluarkan dari muffin pan dan sajikan dengan butter

note: the less you stir once you've combined the two mixtures, the better your muffins will be. (to a point overmixing is much more common than undermixing)

Wanita Bergelar Isteri

Dapat dari Fb member..minta izin share kat cni ekk...tq


Wanita Bergelar Isteri

Sahabat…



* Jika seorang istri menangis dihadapanmu, itu berarti dia tidak dapat menahannya lagi...

* Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..

* Jika kau membiarkannya pergi,dia tidak akan kembali menjadi dirinya yg dulu, selamanya!

* Seorang istri tidak akan menangis dgn mudah, kecuali di depan org yg sangat dia sayangi, dia akan
menjadi lemah!

* Seorang istri tidak akan menangis dng mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu, dia akan
menurunkan rasa EGOnya.

* Wahai suami2,jika seorang istri pernah menangis krnmu,tolong pegang tangannya dng penuh
pengertian. Karena dia adalah org yg akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau
terpuruk terlalu dalam ...

* Wahai suami2, jika seorang istri menangis karenamu, tolong jng menyia nyiakannya.

* Mgkn, krn keputusanmu, kau merusak kehidupannya.

* Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis krnmu. Lihatlah jauh kedlm matanya. Dptkah kau
lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya karenamu ?

Pada hari penciptaan PEREMPUAN. MALAIKAT bertanya kepada TUHAN
" Apakah keistimewaan dari ciptaanMU ini ? "

Lalu TUHAN menjawab
"Ada banyak KEISTIMEWAAN yang dimiliki oleh ciptaanKU ini".. Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..

* TUTUR katanya merupakan KEBENARAN..

* SENYUMAN'nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. .

* PELUKAN & CIUMAN’nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya..

* Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..

* Dia TERHARU,Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya...

* Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN'nya. .

* Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN.., Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..

* TETESAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.

Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI krn 1 hal..."...Apa itu Yaa TUHAN ??
Bahwa "Betapa, BERHARGAnya dia"...

Sebarkan ini ke SELURUH ISTRI2 yg soleha dan SUAMI2 yang sahabat semua kenal agar mereka tidak lupa bahwa ISTRI mrk begitu berHARGA...

Semoga bermanfaat

Spageti la pulakkk



eheheee...ok tak spageti haku..hahahaa.Resepi telah dicilok kat dapoq kak DJ.Sempoi sgt.Haku suke2.Ni menu dinner haku mlm jumaat lps.Mr.Hubby g sukan ILP nyer.So Haku buat jek menu sempoi2 utk kami anak banak. Lgpon mr.hubby x bopa layan western2 neh...eheheehehe.Ni la pestime haku wuat spageti.hahahahaaa...ok Kak Dj tima kacih no share resepi nih.Kita CnP ye buat rujukan kite...tq kak ...


Bahan-bahan untuk sos mengikut versi Kak DJ :

* 200 gm daging cincang
* 2 ulas bawang putih (dicincang)
* 4 sb puri tomato
* 1 sb sos tomato
* 1 sb sos cili
* 1/2 sb stok ayam
* 1 biji tomato (dihiris dadu)
* 1 labu bawang besar (dihiris dadu)
* sedikit lada sulah
* 1/2 sdt serbuk lada hitam
* sedikit oregano
* garam dan gula secukupnya
* 1 sb mentega

Cara-cara : Cairkan mentega. Tumis bawang putih dan bawang besar hingga terbit bau. Masukkan puri tomato. Kacau sebati. Kemudian masukkan daging cincang dan sedikit air. Biarkan mendidih sebentar. Kemudian masukkan stok ayam, sos tomato dan sos cili. Kacau lagi. Masukkan pula tomato, lada sulah, serbuk lada hitam, oregano, diikuti garam dan sedikit gula. Setelah masak, tutupkan api dan biarkan ia merenih sebentar. Hidangkan bersama spageti yang sudah direbus atau pasta pilihan.

Fruit tat & Kek Pandan


Ok ker otai2 sume???....comment lerr...x sudi kah memberi komen pada budak baru belajar ini? sob3....

Ni cerita dh basi...ari khamis lepas punya stori k. Oder dari kak Sue my besh prend gak.Dia oder satu dozen...ehheheee dengaq cam byk jek kan satu dozen..maknanya 12 ketoi lerr.So aku ttp nak letak kat cni Gambaq nihh buat kenangan. Bkn nk menunjuk tau...resepi doh amik yg slalu dok buat (doh dr dapoq kak Ummi Kuantan..tq na kak) cuma kastad jek haku dh cilok dr dapoq Cik Mat Gebu. Cik Mat td kite baru baca psl Kes Curik2 karya tu...diorg tu mmg zalim...suke2 jek hamek hasil kerja org tanpa izin.....Geram jekkk..CMG kite mintak ijin CNP u punye pastry cream ekk buat rujukan kite n kwn2...Tq CMG..

Bahan Pastry Cream :-)
300 g susu segar (panaskan hingga suam)
3 kuning telur
50 g gula halus
20 g tepung gandum*
20 g tepung kastard*(*disatukan dan diayak)
1 1/2 camca teh esen vanilla
1 camca besar mentega

UNTUK PASTRY CREAM :- Satukan kuning telur dan gula, kacau dengan whisk hingga gula hancur, tuang sedikit susu suam, kacau cepat hingga bersatu, dan tuang lebihan susu suam dan kacau hingga rata. Tuang bancuhan tadi dalam tepung dan kacau hingga sebati dan licin. Tuang dalam bekas tahan panas dan masak atas air mendidih (secara bain-marie) sambil terus mengacau hingga pekat. Alihkan bekas, masukkan mentega dan esen vanila, kacau hingga semua sebati dan bersatu. Masukkan pastry cream tadi dalam bekas bertutup dan tutup masa panas2 untuk mengelakkan pastry cream keras bahagian atasnya.

Ok sambung blk stori haku.Kek pandan ni buat utk makan2 n bekai kakak g tadika. Resepi biasa dh dok guna. Kek Span Pandan dari sweet4ever MyR.mmg aku suka sgt2 resepi nih sbb sonang beb. Tq sweet.Kita minta izin ekk nak tepek resepi kat cni....layan yuk...


Ni jek yg sempat di snap....eheheheee

Bahan-bahan ( 1 biji kek )

  • tepong super fine - 150 gram
  • gula kastor - 150 gram
  • telor - 5 biji telor A
  • ovalette - 15ML - bersamaan 1 sudu besar
  • air daun pandan - 80ML
  • minyak / mentega cair -80ML
  • pes pandan - 5ML/ 1sudu teh
  • serbuk penaik - 5ML/1 sudu teh
  • sedikit pewarna hijau

Cara-cara

  1. satukan gula, ovalette, tepong, serbuk penaik dan telor dalam mangkuk adunan. pukul hingga pekat dan gebu selama 5 minit dengan kelajuan tinggi.( tapi nie terletak kepada kalajuan pengadun)
  2. perlahankan kelajuan dan masukkan air daun pandan, pes pandan dan sedikit pewarna hijau...pukul lagi dengan kelajuan tinggi selama minit atau sehingga aduan kek benar2 ringan.
  3. tuangkan minyak/ mentega cair kedalam adunan dan gaul dengan senduk sehingga sebati.
  4. sediakan tin pembakar bulat atau 4segi ukuran 8icni, griskan dasarnya dan lapik kertas serap minyak. tuangkan adunan dan bakar selama 45minit atau hingga masak pada suhu 150 - 180darjah celcius
  5. bila dah masak keluarkan dari oven dan telangkupkan kat atas redai kek...lebih kurang 5 minit...bagi mengelakkan kek kita kempis...(betul ker ayat ku...hihihihi)

Tuesday, June 22, 2010

Sup Tulang Versi aku


Menu dinner dalam cuaca dingin ni....smlm blk kerja haku singgah kedai cr bahan2 nk msk n nampak la Tulang ni...apalagi kusambaq la...mmg dlm cuaca sejuk2 ni pekena sup mmg best....lps tu balik proses la...pastu buah ayaq asam+ulam rebung, Goreng Ikan kembong garing2..perghhhh..mmg tangkap kenyang...muahahahaha. Ni style haku la main letak jek apa yg ada...

Bahan2:
Tulang
Halia (dihiris)
Bawang Merah (dihiris)
Bawang Putih(dihiris)
Sup Bunjut
Daun sup
Garam
Bawang grg utk hiasan

Cara2nyaaa:
1. Rebus tulang sehingga daging2 tu sume empuk@lembut.
2.Kemudian masukkan sup bunjut, bawang2, halia batang daun sup.Biarkan mendidih lagi.
3.Tambahkan garam secukup rasa.
4. hiris daun sup dan taburkan bersama bawang grg td.....

Light Strawberry Cheese Cake

Kek nih dh lama terbekanan dan tergoda masa tgk kat dapoq kak Hasue....Tp masa tu x de resepi....bila kak Hasue bg ja resepi terus haku amik simpan. Jd sempena Hari Bapa haku pon try la buat khas utk Mr. Hubby. Dia mmg sukerr ciskek nih. Tp haku telah menderhaka sket sbb tukaq jd strawberry, asalnya light blueberry CHeese Cake.Kak Hasue jgn mare ekkk...anak haku mmg suke stobery.....apapon mmg sedap kek nih.Haku adjust ikut apa yg ada kat umah...Slice cheese tu haku dh tukaq guna cream cheese sbb kat umah ada 5 keping jek x ckp lg sekeping.Tq kak Hasue atas resepi yg mabelessss nihh....ni resepi asal. Kak kite CnP ekkkk..tq sgt2.sedapppppp.....x rugi tau kalo buat.Si kakak siap nk wak bekal g tadika lagiks....layan je la...


Bahan2:
  • 300ml susu segar
  • 6 keping keju kraft (haku x de stok so tukaq jd 150g Cream Cheese)
  • 3 biji telur gred A
  • 90g gula halus
  • 110g tepung gandum
  • 1 sudu kecil esen vanilla
  • 110g mentega/marjerin
  • Blueberry filling secukupnya (haku tukaq Strawberry)
Cara2:
  1. Panaskan oven pada suhu 180c,gris loyang dgn mentega dan tabur tepung atau alaskan dengan baking paper.
  2. Dengan api perlahan,panaskan susu dalam periuk dan masukkan kepingan keju. Kacau sehingga cair dan masukkan mentega/marjerin.Kacau sehingga mencair dan ketepikan.
  3. Asingkan putih dan kuning telur(kuning telur diletak di dalam bekas yg agak besar untuk 1 adunan)
  4. Pukul putih telur bersama gula halus sehingga menjadi meringue(adunan betul2 ringan sehingga bekas diterbalikkan adunan x tumpah)
  5. Pukul kuning telur sehingga berkrim dan tambahkan adunan susu yg dipanaskan tadi..kacau perlahan.
  6. Ayakkan tepung gandum ke dalam adunan dan kaup balik sehingga sebati.
  7. Setelah itu masukkan adunan meringue dan kaup balik lagi sehingga sekata
  8. Masukkan esen vanilla dan sebatikan adunan
  9. Ambil loyang yg sudah digris tadi dan masukkan 2 senduk adunan,picitkan blueberry filling (gunakan icing bag atau plastik bersih yg digunting sedikit hujungnya)dengan cara bulatan di sekeliling adunan.
  10. Setelah itu cedukkan lagi 2 sudu dan ulang langkah 9 sehingga adunan habis
  11. Bakar pada suhu 175c menggunakan kaedah bain marie(letakkan loyang adunan di dalam loyang lebih besar yg berisi air panas ketika membakar) selama 50 minit atau sehingga masak(bergantung pada jenis oven)

Monday, June 21, 2010

Blueberry Muffin again


Muffin tgh beratur tgg masa utk d ngap...

Projek utk makan-makan semalam.Buat spare kot2 lapaq sbb smlm x masak pon dinner. Ptg tu Mr. Hubby dh belikan mee kuah utk kami sume. Blk keja tu ngap dulu la mee tu ngan anak2. Mlm haku dh free x de buat pape so baking2 la muffin nih. Dh penah buat aritu. Haku gune tepung blueberry muffin yg segera jek...kaco2 bakaq.Mudah dan cepat kannn...sonang keja mokcik..cume haku memandai jek p letak filing blueberry & strawberry sesuka atiku.....lg sperauh aku buat plain jek...ekekekeke.Resepi dia nnt ekk...lupa plak nak snap...tp cume tambah teloq minyak & air jek...masa dok membakaq muffin nih baunya mak aiii...semerbak wangi...manis jekkk...perghhh....suka2.Anak2 baru kuaq oven dh x sabaq2 nak ngap...tu kes gambaq tu dh ilang 2 ketoi di ngap oleh anak2 ku itew.sikakak mmg suke mende2 camni....so smlm makan jek la muffin ni ye....

Budak bolat tgk mengendap muffin..jaga2."bila la dpt makan nihh???"


Seranggggggg......(sila abaikan aksi duduk yg tidak sopan itew)

posing jap...

Sunday, June 20, 2010

....................& Asparagus



eheheheee...apa yg korang nampak dlm gambaq nihh....????ahaaa....Korang jgn x tau kat tpt keja aku mmg la macam2 adaaaa.kalo yang seperti didalam gambaq ni mmg biasa ja nihhh...slalu dok berkeliaran. Haku x berani nih...tatot woo....ni kes masa nk blk keja ari khamis lps. Haku nk p kat keta la....terkojut haku tgk dia dok lari2 dpn keta ja...huaaa...ngeri den...Haku terus masuk dlm keta..pastu teringat nak snap gambaq dia.eheheeee...tgk la posing maut punya.Abih zoom dh nih....eheheheeee


Nih plak menu ari jemaat...buat utk haku jek.x sedap pon haku masak. Tension jek...sebenaqnya aku cilok resepi kak Hana Jepung nun siew pak choy tp haku tukaq p jd asparagus...muahahahaa.Jgn mare aa kak Hana...nnt ilang cun..kehkehkeh..layanzzzzz

Tuesday, June 15, 2010

Fadhilat Bulan Rejab

untuk renungan diri dan kawan2...

sumber: arkib takzirah


Fadhilat Bulan Rejab

1. Rasulullah s.a.w. bersabda; "Puasa sehari pada bulan Rejab seperti puasa 40 tahun dan diberi minum air dari Syurga.

2. Rasulullah s.a.w. bersabda; "Puasa 3 hari dalam bulan rejab, dijadikan parit yang panjang yang menghalangkan dia ke Neraka (panjangnya setahun perjalanan)."

3. Rasulullah s.a.w. bersabda; " Puasa bulan Rejab, wajib baginya diampunkan dosanya yang lalu, dipelihara Allah umurnya yang tinggal (baki) dan terlepas dari dahaga pada hari Kiamat."

4. Rasulullah s.a.w. bersabda; " Pusa pada awal Rejab, pertengahannya dan akhirnya, seperti berpuasa sebulan pahalanya."

5. Rasulullah s.a.w. bersabda; " Puasa 7 hari dalam bulan Rejab akan ditutup daripadanya 7 pintu Neraka."

6. Rasulullah s.a.w. bersabda; " Sesiapa berpuasa 3 hari pada bulan Rejab dan beribadat pada malamnya (berjaga), seperti dia berpuasa 3,000 tahun, diampunkan baginya 70 dosa-dosa besar tiap tiap hari, ditunaikan 70 hajat ketika keluarnya daripada jasadnya, 70 hajatnya di dalam kubur, 70 hajat ketika terbang suhuf (ketika Quran dinaikkan ke langit), 70 hajat ketika ditimbang amalannya di Mizan, 70 hajat ketika berlalu di atas titi Sirotolmustaqim."

7. Rasulullah s.a.w. bersabda; "Pusa 10 hari pada bulan Rejab, dijadikan dua sayap, terbang seperti kilat di atas titian Sirotolmustaqim pada hari Kiamat."

8. Berkata Syaidina Ali r.a.; " Berpuasa Rejab 13 hari itu seperti berpuasa 3,000 tahun."

9. Rasulullah s.a.w. bersabda; "Berpuasa Rejab 15 hari itu seperti berpuasa 100,000 tahun."

10. Rasulullah s.a.w. bersabda; "Puasa 5 hari pada bulan Rejab, aman daripada azab kubur."

11. Rasulullah s.a.w. bersabda; "Puasa 6 hari pada bulan Rejab, keluar dari kubur bercahaya mukanya."

12. Rasulullah s.a.w. bersabda; " Puasa 7 hari dalam bulan Rejab akan ditutup daripadanya 7 pintu Neraka."

13. Rasulullah s.a.w. bersabda; " Puasa 8 hari dalam bulan Rejab akan dibuka baginya 8 pintu Syurga."

14. Berkata Syaidina Ali r.a.; "Berpuasa Rejab 15 hari itu seperti berpuasa 100,000 tahun."

Monday, June 14, 2010

makan2 d Kola Perlih


Halllooo....alohaaaa adag n3. Haku nih satu pesen kalo start buat N3 mola la nk jd berderet2.Tumpang ada peluang ngan idea..muahahahahaaa.Mcm yg haku dh stori sebelum ni lakan. Dh seminggu gantung piyuk so smlm blk keja dok blurrr lg x tau nk masak apa untuk makan malam. Tanya Mr.Hubby dia kata masak je papepon.Adesssss...tensen gak bila x dak idea ngan orat baloq dh timboi.Habih la...pastu tet...tet..sms msk..ropanya Mr.Hubby tanya nk msk ke nk mkn luaq..ihiks3.Cam tau2 je tgh x dak idea. Pastu terus bls sms tanya "Nak bawa kami mkn kat nerrr??hahahaaa....amik. Strait to the point terus.hahahahahaa.Pas blk keja kemas apa yg patut siap terus kuaq..ropanya Mr.Hubby nk wak kami mkn kat Kuala Perlis...Nyum3...makan ikan bakaq...perghhhh.Layan beb...

adik bersungguh2 nk suap sendiri.....


Abah, Adik & Kakak





kakak yg susah sungguh nk bergambaq...



Adik yg molatt

kakak yg snap nihhh...

jalan2...cari USM...ehehehe

Assalamualaikum sumeee.....salam bersiaran kembali.Ehehee...sbb pg nih mood aku ok n ada stori nk gtau so pepagi buta aku dh dok mengarang N3 merapu nih. Sebenaqnya nih stori minggu lps tp haku baru ada idea sket2 nk cita.Minggu lps my SIL ada blk kg. So haku sah2 gantung piyuknyeeeerr. Sbb haku dok ulang p makan umah my MIL la...eheehehehe..dap woo mkn reramai camtu. Haku mmg suka.Dpt lauk masak lemak renung+ikan goreng pon balun x mau2. best2....ari khamis mlm jumaat tu wak kak p ronda2 Jitra Mall jek. nk p jauh dh kuaq pon koi 7++ dh....so ronda2 kot jitra ja.Then kitaworang g mkn char koey teow. Sedaaappp...meleles gituuu. Lps shopping sket2 kitaorg blk umh....Soknya My SIL nk p Penang sbb Kak Ngah nk Tauliah. Ni la antara gambaq2 yg dan di cekup...ahaks..layan je la ekkk




my SIL & BIL n Kak Ngah








ha tgk anak dara haku ni baru 5tun dh tinggi tara nih...


budak bolat

nuff

Categories

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (86) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheesecake (14) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (24) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (24) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (1) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Story mory (141) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)