Recent Posts

Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi jengah sini. Sudi-sudikanlah tinggalkan komen kawan-kawan kat sini ekk..terima kasih kepada yang selalu kongsi resepi-resepi ngan kita yang baru belajar ni. Sangat-sangat menghargainya....Semoga silaturrahim akan bertambah erat walaupon hanya di alam maya.

Jika ada yang berminat mengoder saya sedia menerima tempahan kek, cupcake dan Tat. Jika ada yang berminat untuk mengoder produk-produk homemade saya sila PM ke FB saye yer. Terima kasih.

Monday, July 26, 2010

Rezeki yg Tak diduga...umpama mimpi dlm mimpi..Tq Abg

Assalamualaikum sumee....windunya nak buat n3. Dh lama haku x dan nk jengok umah chomei ku ini. Nak buat camna la kan...keadaan mencemburui kiterrr...muahaahaaa...



ALHAMDULILLAH aku sgt2 bersyukur di atas rezeki yg dikurniakan olehNYA kepadaku. Syukur sgt2...ngeh3...kembang kdung2 ni ...yahooo..yabebabeduuuuuuu...sonok2 sgt yg tak terucap dengan kata2.



TERIMA KASIH YANG TAK TERHINGGA TO MY LALING SBB SUDI BG SUMEEEEEEEEE NI KAT AYANG...MUAHAHAHAAA......I SAAAAAANGAT MENGHARGAINYA..TERIMA KASIH SGT2.Ada 3 berita yg menggumbirakan sgt hatiku inii.....



berita pertama...ceeewaaaahhhh.Smlm meja yg haku pesan kat kwn aku dh dpt. Tq to Siti sbb sanggup angkut meja comei ni dr IKEA utk haku.Haku sukaaaaaa sgt wehhh...tq2.Len kali nak p habaq len na.


TAdaaaaaa....cantik takkkk????


Berita keduaaaa....

Blk keja smlm aku nampak satu kotak merah yg kiut miut kat tepi tv. So aku pon belek2 la. Haku : Apa ni bang???

Mr.Hubby : Tgk le apa menda.

Haku: (buka kotak ngan penuh tandatanya)...waahhhh jam baru laa....santeknyeeee...tq ekkk

Mr. Hubby: senyum je



nila dia jamnyaa...haku sukaaaa jugakkkkk...tq ekkk.cun sgt2 (bg haku la).ngeh3


Berita ketiga ialahhh...tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa



x yah la stori panjang2...bg aku cam mimpi menjd nyata..punya la sonok sampai adik2 kat kedai tu tgk aku senyum. xleh kontrol dh bila mr.hubby setuju belikan natang ni kat haku. X dpt nak kata apa dh cuma terima kasih sgt2 kat mr. hubby. I sgt2 menghargainya. I mmg x sangka u nak beli utk i natang ni. Igtkan dpt dlm mimpi je....Tp syukur Alhamdulillah ada rezeki nak letak natang ni kat dapoq kita. Tq sgt. Luv u...ekekkekkeee...opsss...terover la plak. ehehhee...xcited gilos dh ni. Sumeeeee haku sukaaaaaaa...........tq lalinggg.....

Sunday, July 18, 2010

Derma untuk menyiapkan Surau Al-Taqwa, Taman Wira mergong, Alor Setar, Kedah

Assalamulaikum....
Di panjangkan atas permintaan seorang kawan....
Saya ingin mneyampaikan hasrat Jawatankuasa Surau Block C, Taman Wira mergong, Alor Setar, Kedah untuk memohon sumbangan daripada sesiapa sahaja yang ingin melakukan derma atau amal jariah bagi tujuan menyiapkan surau tersebut.
Sebarang sumbangan boleh dilakukan terus ke akaun Surau Al-Taqwa 02011010107310 (Bank Islam) atau hubungi Setiausaha Jawatankuasa Surau Al Taqwa Hj. Mustafa Bin Mat di talian: 013464424.
Semoga sumbangan yang dihulurkan akan diterima oleh Allah sebagai amalan kebajikan dan mendapat ganjaran pahala setimpal daripadaNya.



Monday, July 12, 2010

CC Coklat & Fruit Tat








Fuh..fuh..fuh...berhabuk bagai la umah nihh...eh3..sawang pon ada.Nampak sgt tuan umah maleh mengemaih nihh...nk buat gena.Lepas pindah...pindah lagikk...haku yg menurut perintah kan...biasa le keja ngan org kena la ikut arahan...ececceceece..abaikan la kisah itew yg dh basi.




Taraaaaaa......ni la cc coklat hantaran utk member opis Mr.Hubby oder utk hantaran perkahwinan.Skali ngan Fruit tat tu. Terima kasih sudi oder ngan kite. Harap memuaskan hati yerr...terkurang harap di maafkan. kek coklat tu guna resepi yg lps....terima kasih tuan punya resepi ye...dan kepada sume yang menjadi sumber rujukan haku yg baru dok belajaq2 nih.Tq sumeeee....layan gambaq no...sila la jamu mata sumee...



Sunday, July 4, 2010

Strawberry Muffin


Laksa...



Salam bersiaran dipagi ahad...ehehehe...ni projek ari khamis lps.Memandangkan haku cuti aritu aku pon buat la laksa sbb dh lama teringin nak buat. Aku rasa dh 6-7 tahun aku x buat laksa ni sampai dh lupa camna nk buat.Terok btui no.Bkn apa yg aku malas buat tu sbb Mr.Hubby korang layan laksa nih. So aku srg jek nk melantak.Beli ja la....

nuff

Categories

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (86) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheesecake (14) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (24) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (24) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (1) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Story mory (141) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)