Recent Posts

Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi jengah sini. Sudi-sudikanlah tinggalkan komen kawan-kawan kat sini ekk..terima kasih kepada yang selalu kongsi resepi-resepi ngan kita yang baru belajar ni. Sangat-sangat menghargainya....Semoga silaturrahim akan bertambah erat walaupon hanya di alam maya.

Jika ada yang berminat mengoder saya sedia menerima tempahan kek, cupcake dan Tat. Jika ada yang berminat untuk mengoder produk-produk homemade saya sila PM ke FB saye yer. Terima kasih.

Saturday, July 28, 2012

Bebel2 & Oder-oder...

Assalamualaikum...lama x bersiaran kat cni..kawan2 pon dh maleh nk singgah kat dapoq ni pa..asik tgk gambaq kek keramel tu ja...nak buat camna..tuan umah bz jek ..tambah2 buan Ramadhan yg mulia ni. Lagiii la bz ((hehehhee..rasa cam nyampah tak alasan? kui..kui..kui..bukan alasan...yg bener aja ni)

Bulan puasa ni bukan x masak or x da ooderr, cuma oder tu haku kurangkan banyak..hahhaha. Sebab time malam ja mmg habih ghiang (tenaga) kata org kedah. Almaklumla kan....koi 4am bangun sediakan sahur..pastu kemas2 apa yg patut. Selalunya mmg x tdo semula sebab takut terbabas nk bgn p keja plak. Pastu p keja...time tgh blk umah sat prepare dan wak kuaq bahan mentah dlu, senang blk keja semua dh x beku keras kejung. cepat bleh masak...4.30pm blk keja singgah beli apa2 yg x ckp utk masak. Pastu p amik anak n balikumah, haaaa..pastu mula nk bersilat kat dapoq sebab dh koi 5.15pm. Sambil2 mandikan anak2 dan siapkan diorang. Dah siap masak dan hidang  selalunya mmg ngam2 bopa minit g nak berbuka ja...Perghhhhhh...malam selalunya lps mayang maghrib n kemas2 dapoq..mmg dh tumbang. Kalau ada oder gagah tahan sat..tu pon kalau dh buat sambil mimpi mmg haku berenti tdo lu...pastu bangun awai siapkan..keh3. bleh gituuu?..pastu sambung la siapkan sahur...bila time camni mmg rasa nak benti keja dok umah ja..Anak2 lebih suka makan masakan umah. Ibu dia yg nak pitam...Tp Alhamdulillah..mn nk cari pahala camtu kan,..tambah2 bulan puasa..

Okeh..dh abiss sesi luahan perasaan, dh alang2 aku dok merepek kat cni aku nak tepek la apa yg ada dlm folder ni..layannnzzzzz

RV ni dioder oleh opismate En Bigboss..Tq yer


Kek span ngan edible image ni dioder oleh kak.....adeh lupa nama kak tu..sorry ye kak.Apepon tq kak

Kek Coklat ni di oder oleh kak Zaini...kawan opis.Tq Kak Zaini. Harap berpuas hati dengan keknye ye


Marble Cheese Browniess...Thanks Munira Ibrahimm...

Sudah la kot noh..berjela panjang dh nihhh

No comments:

nuff

Categories

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (86) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheesecake (14) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (24) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (24) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (1) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Story mory (141) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)