Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi jengah sini. Sudi-sudikanlah tinggalkan komen kawan-kawan kat sini ekk..terima kasih kepada yang selalu kongsi resepi-resepi ngan kita yang baru belajar ni. Sangat-sangat menghargainya....Semoga silaturrahim akan bertambah erat walaupon hanya di alam maya.

Jika ada yang berminat mengoder saya sedia menerima tempahan kek, cupcake dan Tat. Jika ada yang berminat untuk mengoder produk-produk homemade saya sila PM ke FB saye yer. Terima kasih.

Sunday, September 6, 2009

Strawberry Cake



Epy birthday to uuuuuuuuuu...epy birthday to uuuu...epy birthday to my lalingggggg...epy besday tu uuuu....cayang abg..ekekekkekee...(ade yg geli bulu idung nihh..kihkihkih..)...4 September 2009 adalah besday mr hubby yg ke dot dot dot. Sebenaqnya haku plan nk buat kek lain tp ntah tetiba leh jadik strawberry kek plak...dh la tu, mcm2 tregedi yg terjadik...perghhh...mencabar tahap kesabaran haku btoi di bulan posa nih....takpa, aku stori sket apa yg terjadi pd hari berkenaan....eeewahhhh..
Haku mmg plan besday mr hubby kali ni aku nk buat kek utk dia.mmg nk wuat, kebetulan ari Jumaat mmg ari cuti bagi belah utara ni...so mmg x dak masalah la...memula aku igt nk buat cheese kek tp pikiaq2 balik slalu sgt dh buat....so aku terus tukaq buat strawberry kek resepi dr CMG....mmg besh dan gebuss kek nih......ok...settle bab kek....bila kek dh sejuk haku igt nk salut ngan whipping cream jek sbb haku maleh nk buat BC....so aku pon membeatkan whipping cream yg ada. Tp haku rasa pelik jek nengok nape lee whipping cream haku x putih..cam kekuningan plak...musykil gak haku..tp aku teruskan jek...bila haku start jek sapu atas kek dia nampak cam berair..hah sudahhh...dh koi 5 nihh....koi 6 mr hubby balik keje....camna nihh...terus buat plan B...terpaksa gak buat bc...haku pon dgn kelam kabutnya memutaq bc plak....hadussssss......5.30ptg baru start deko...tu yg deko ntah hape2...dh la x penah gaku deko....masa buat bc tu dlm kelam kabut aku tersilap letak gula kastor la pulakk......sebenaqnya boh gula aising....so aising aku x smooth n ter lalu manih....tp nk buat camna...blasah je la.koi 6 siap la...tara tu ja termampu haku buat....sememeh gilerrrr.papepon tq buat CMG n kak Ummi.........

No comments:

nuff

Categories

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (86) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheesecake (14) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (24) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (24) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (1) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Story mory (141) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)