Recent Posts

Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi jengah sini. Sudi-sudikanlah tinggalkan komen kawan-kawan kat sini ekk..terima kasih kepada yang selalu kongsi resepi-resepi ngan kita yang baru belajar ni. Sangat-sangat menghargainya....Semoga silaturrahim akan bertambah erat walaupon hanya di alam maya.

Jika ada yang berminat mengoder saya sedia menerima tempahan kek, cupcake dan Tat. Jika ada yang berminat untuk mengoder produk-produk homemade saya sila PM ke FB saye yer. Terima kasih.

Sunday, January 24, 2010

Ayam Panggang dan Bla..bla..bla



Assalamualaikum sumeee.....salam dpagi Ahad...haku nk tayang ayam jek,,,,,mueheheehee...jgn jeles ekk...kejadian ini telah berlaku pada ptg khamis yg lalu...kihkihkih...x de la...haku panggang ayam ni buat dinner kami utk mlm Khamis....selain ayam daging pon aku panggang gak buat Mr. Hubby...dia x bopa minat ngan ayam...so nk bg fair buat 2-2 senang kan....erm...resepi aku pakai tuang ja apa yg terlintas...maklumla...siketoi kecik aku tu rajin nk nolong haku kat dapoq.So sambil bebel2 kat dia aku blasah ja taruk apa yg terlintas kat pala hotak aku.hehehe....simpan dlm peti ais semalaman...ptg khamis tu blk keja terus bakaq ja...aku bakaq atas dapoq gas jek...

Ari jumaat cam biasa lerr...ari cuti kat Utara nih...so lumrah la segalanya nk dibuat aritu...pepagi lps bgn...siap2 sarapan boypren haku (dia keje di perlis so keje ari juamaat) mula la start nk membasuh baju, sambil kemas2 umah apa yg patut...yg pasti bukit baju yg dh nk sama tinggi ngan haku tu wajib ditarah arini..ekekekeke...nun seround plak yg basuh mau pengsan aku nk melipatnya...nape la x de mesin lipat baju...kalo ada la sahih haku la org pertama yg membelinya...perkara paling boring...LIPAT BAJU..tensen2...kalo masak takpe lg...masalah btuiii.Sikakak dh pegi umah tok tdo sana.So tinggai la haku ngan si adik kat umah...

Ari sabtu dok umah lepak2...ptg tu g amik kakak kat umah tok sbb arini sekolah...lps amik kakak terus p PM Jitra shopping2 brg2 mentah....best woo....sume bahan2 segar jek...lps bli ikan, udang dan bla3( haku bli udang besaq 2 ekoq RM14. perghhhhh).....kami g mkn n blk....sampai umah simpan2 brg yg dibeli...siang ikan sume siap2 sambil bebel kat si adik (si adik ni suke la sgt main kat dapoq...abis bawang, rempah2 kari dia tolong aku kelaih..tensen2)..masuk dlm esbok.senang blk keje kang terus jek haku msk...cpt sket bley mkn...muahhahahaha....isk3...panjang la pulak aku merapu2 arini....



Aksi2 sikakak bila disuruh berposing....camni la slalu bila nk bergambar...

2 comments:

MAMASYAZA said...

kakak dah slalu sgt camtu..bila soh pozinggg ja...mula la kluaq muka pelik2...tahan ja la...kaaa...dia mmg tak suka bergambaq..???

MeknaBlog said...

Suka..sbb slalu soh amik gambaq dia..tp bila kita kata senyum...mola la dia buat muka mcm2....

nuff

Categories

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (86) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheesecake (14) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (24) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (24) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (1) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Story mory (141) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)