Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi jengah sini. Sudi-sudikanlah tinggalkan komen kawan-kawan kat sini ekk..terima kasih kepada yang selalu kongsi resepi-resepi ngan kita yang baru belajar ni. Sangat-sangat menghargainya....Semoga silaturrahim akan bertambah erat walaupon hanya di alam maya.

Jika ada yang berminat mengoder saya sedia menerima tempahan kek, cupcake dan Tat. Jika ada yang berminat untuk mengoder produk-produk homemade saya sila PM ke FB saye yer. Terima kasih.

Sunday, May 16, 2010

Oder n makan2



Assalamualaikum sumeeee....erm...lama2 skali dpt jengah blog kesayangan aku ni.Masa agak terhad sktg ni.Manyak keja yg nak d settlekan.Paling utama mesti la keja2 opis aku...pastu time rehat nk g delivery kuih tat. Cerita psl kuih tat ni kan sebenaqnya ikhlas dr hati aku buat sbb sgt minat dengan baking2 nih. W/pon aku x terer pon....tp bila ada kengkawan oder aku jd makin syiok plak dok buat kuih ni.Makin ari makin bertambah oder..Alhamdulillah.Tp yg buat aku rasa amat terkilan ialah sikap sesetengah manusia ni yg suka melaga-lagakan org. Agaknya seronok sgt hati org jenis ni bila tgk org bermusuhan...yang nampak baik depa jela.Yg jd mangsa ialah org yg x tahu apa2...sedaq2 org dh benci ja.Sedih wooo bila kwn2 tetiba berubah.Padahal tuan punya badan x dak maksud pon nak busuk hati or nak buat taik kat org.Tak penah terlintas langsung..apalg kalo org berkenaan dh lama berkawan. X sangka la pulak kawan2 tara tu sekali depa nilai kita. Selama2 ni dok berkawan penah ka dok buat depa terasa ke apa??? x dak pon minta penjelasan....percaya ja kan.Or mungkin just salah paham yg kecil tp telah diperbesarkan oleh individu yg mmg dlm hati tu nk buat org gaduh dan suka gaduh ngan org.Bg diri aku, aku x suka bermusuh ngan sapa2.Sume aku kawan...pd org lain t erserahlah.Aku mmg x suka cr gaduh n bermasam muka dgn sapa2. Kalo ada kesilapan yg x disengajakan haku minta maaf.Lgpon bkn ada pekdah pon kalo dok bermasam muka....kalo berpakat sama lg dpt manfaat. Sama2 perbaiki apa kekurangan.

Smlm dlm dok buat oder kawan2 aku lajak la buat tat teloq skali.Tat teloq ni aku buat khas utk anak sedara aku yg baru mai kg. Selama2 aku dok meneray kuih ni haku mmg x nah teringin nk buat tat teloq nih..Aku pon kureng pasti la saipa kan...yg aku suka buat cheese tat.So ditekankan dsini aku mmg x nah terlintas dan terpikiaq langsung nk buat joi tat teloq ni.So sesapa yg terliuq nengok tat teloq haku tu silalah p oder mereka yg berkenaan. Haku mmg x minat la nk buat tat teloq ni buat masa sekarang...

hehehe...smlm ada buat masak2 bihun sket yg umah my MIL.So aku ni dgn terujanya try buat cheese tat besarrrrrrrrrr punya. Hehhehee....dlm bekas besaq tu. Sonok aaa...leh lorek2 byk sket. So ni aku nk tayang gak gambaq buat kenangan dan bukti aku dh cuba buat kuih ni.








No comments:

nuff

Categories

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (86) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheesecake (14) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (24) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (24) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (1) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Story mory (141) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)