Recent Posts

Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi jengah sini. Sudi-sudikanlah tinggalkan komen kawan-kawan kat sini ekk..terima kasih kepada yang selalu kongsi resepi-resepi ngan kita yang baru belajar ni. Sangat-sangat menghargainya....Semoga silaturrahim akan bertambah erat walaupon hanya di alam maya.

Jika ada yang berminat mengoder saya sedia menerima tempahan kek, cupcake dan Tat. Jika ada yang berminat untuk mengoder produk-produk homemade saya sila PM ke FB saye yer. Terima kasih.

Saturday, March 26, 2011

Bubur Jagung ....

Semalam masa balik dari kenduri MY MIL sinngah Nat Asun ataupon cam pasar tani tula. Kat belah sini panggil nat. Awai dia buka...masa singgah tu dh koi 12 pon. Haku tak p ronda pon sebab tunggu anak2 kat kereta. Maklum la marin haku drive wak mak ayah p sbb Bigboss keja. MY MIL nk cari ikan nyok-nyok katanya tapi dh habih pula. Yala dh lewat kan. Peniaga pon dh dok siap2 nk blk. So MY MIL beli sayoq ngan jagung. MIL bg kat haku 3 jantung. Petang semalam proses buat bubuq ni. Minum ngan ayaq kopi mmg dap...slurppppp...terliur lagi. Jagung nih mmg elok isinya..fresh sgt...

6 comments:

HaSue said...

adehh..terliurrr laa nengok bubur jagung nih..kat umah ni mmg suke mkn aneka bubur..tp bubur jagung,akak je paling suke..mintakkkk!hehe

MeknaBlog said...

Kak Hasue: oraitt..bubur jagung sampaiiii...ehehhee.Mmg best kan kena pula masa panas2 tu..ngan cuaca yang hujan jerrr...

NoorMasri said...

eeeeee...cedappppppp nyerrrrrrrrrrrr!

toyolkiut said...

aduh..
feberet TK ni..
ada lg x..
mintak sikit, please...

puteraduyong said...

sedap!...

MeknaBlog said...

NoorMasri: Eeehhehehee...mmg sedap kak..

TK: samala pulak peberet kita juga ni (adeke yg x peberet haku nih?)

puteraduyong: Yup...mmg sedap tambah2 time ujan cenggini

nuff

Categories

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (86) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheesecake (14) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (24) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (24) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (1) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Story mory (141) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)