Recent Posts

Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi jengah sini. Sudi-sudikanlah tinggalkan komen kawan-kawan kat sini ekk..terima kasih kepada yang selalu kongsi resepi-resepi ngan kita yang baru belajar ni. Sangat-sangat menghargainya....Semoga silaturrahim akan bertambah erat walaupon hanya di alam maya.

Jika ada yang berminat mengoder saya sedia menerima tempahan kek, cupcake dan Tat. Jika ada yang berminat untuk mengoder produk-produk homemade saya sila PM ke FB saye yer. Terima kasih.

Sunday, January 27, 2013

bebel je....

Assalamualaikum...Alhamdulillah harini ni Allah masih mengizinkan haku menghirup udara segar dan menatap wajah2 comel anak2 tercinta. Betapa indahnya wajah2 itu yang sering menceriakan hari-hariku..Ibu saaaayang kakak dan adik. Tiap2 pagi walaupon haku tetap kene bebel2 soh diorg siap kesekolah, semua tu dh jd rutin walaupon skrg dh rasa mengah2 dengan kandungan yg semakin membesar. Baby pon makin aktif jek golek2 dalam tuh. Tidoq malam pon dh x terasa cam tdoq lg...pusing kiri tak kene..kanan pon tak kene...pinggang pon makin kerap sakit. Sekejap2 akan jaga...kalau x leh tdo slalu haku bangun pegi bilik anak2 dan tatap wajah diorang masa diorang tengah tdo. Sukeeee....kdg2 rasa bersalah pula dok marah2 diorg tadinya. Tapi marah2 manje je. Maklumla la....bila aku dh terlalu penat atau letih ngan keja seharian, cepat sgt rasa nk marahnya...slalu haku bayangkan macamn la keadaan diorg kalau tetiba aku tak ada...boleh ke org jaga anak2 haku cam haku jage. Ya Allah panjangkanlah umurku demi anak2 kecil ini Ya Allah...hah, kan dh kate. Cepat jek nk emosional....huuhuhu..yela kan ...aku ni dh x de sesape dh nak harap, mak ayah pon dh takde. Kalau apa2 jd kat aku...............tak mampu aku nk bayangkan camna anak2 aku tu. isk3..nape la aku suka pikiaq camtu sejak dua menjak nih. Minggu ni haku rasa saaaaangat letih sampai nk bercakap pon rasa tak larat sangat. Nak makan pon tak dak perasaan. Mungkin letih berpindah rumah ni bayak mempengaruhi emosi kot. Sampai satu tahap aku rasa kosong ja...x da perasaan. Mesti org igt seronok kan pindah umah baru. Hakikatnya tu umah suami..kalau nk harapkan haku nk beli umah. Tak termampu la. Setakat nak beli senduk letak kat umah bleh la...maklumla keja pon kecik2 ja. Alhamdulillah boleh la nak bantu suami skit2. Nak beli menda yg ribu2..dalam mimpi je kot. So kalau org soh beli kluaq ayaq mata darah pon mmg tak mampu la ceritanya. So kena sedaq diri yer...tak de duit baik tak yah cita. Cita pon takde maknanya. Teringin??? Simpan ja dalam hati...syukur dengan apa yang ada. Jangan pandai2 dok komen. Minggu ni kandungan akan masuk 31 minggu...dh tak lama lagi akan bertambah la ahli keluarga. Tapi jujurnya satu persiapan pon haku tak buat lagi. Jangankan pegi jumpa Dr. untuk booking tempat bersalin atau scan 4D yang haku teringin sangat nak buat...baju atau perkakas baby pon satu haku tak sempat nak pegi cari lagi....tawakkal jela...harap2 tak berlaku perkara diluar jangkaan dalam masa ni. Insyaallah ada rezeki...selalunya saat2 camni semua dh ready satu beg dlm kereta. Maklumla.....haku ni kata je bleh drive sendiri tapi kalau nk kluaq jauh skit dari tpt yg biasa selalu kna la minta tolong org bawakkan...lgpon haku rasa lebih selamat kalu p mana2 ngan encik boss. Erm..takpala....kalau ada rezeki...buat masa skrg malas nk pikiaq. Biaq masa jela yg menentukan....terima jela seadanya.. Nak jalan2 pon tak terasa dh. Haku dh letih. Mak...rindunyaaaa

No comments:

nuff

Categories

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (86) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheesecake (14) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (24) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (24) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (1) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Story mory (141) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)