Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi jengah sini. Sudi-sudikanlah tinggalkan komen kawan-kawan kat sini ekk..terima kasih kepada yang selalu kongsi resepi-resepi ngan kita yang baru belajar ni. Sangat-sangat menghargainya....Semoga silaturrahim akan bertambah erat walaupon hanya di alam maya.

Jika ada yang berminat mengoder saya sedia menerima tempahan kek, cupcake dan Tat. Jika ada yang berminat untuk mengoder produk-produk homemade saya sila PM ke FB saye yer. Terima kasih.

Monday, June 7, 2010

Kek Coklat with buttercream


tadaaaaaaaaaaaaaaaa......

Haahhahaa..korang jgn gelak nengok ropa kek cekelat haku eh...sememeh tahap gaban. hehehe...nak buat camna kan.Tangan keras tp terhingin bebenor nk main ngan butter cream...Tp aku ni mmg hampeh kalo buat kek cekelat..mesti jd ala2 bingka gituu.Heran sungguhh...mmg x mo jd kek cekelat ngan tangan aku nih...payah sgt nak jd kek cekelat haku rasa. Kalo kek lain x de la ssh bebenor haku nk buat. Asal buat kek coklat ja camni la ending dia...tension ja bila haku potong pg td. Smlm lps masak kek aku dengan semangat yg terkobar2 main2 ngan buttercream sbb dh lama dok ngidam nk deco2 kek camni...ehehehe.Smlm lps dinner haku stat la projek ni. Lgpon la ni aku memperlahankan sedikit aktiviti meng'tart' sbb anak2 x bopa sihat. So aku x de la nk memulun mengetart sgt. Anak2 haku tu lebey penting. Lgpon aku suka2 ja buat tat pon. Bkn nk pulun tahap gaban sgt kan....So sbb tu dpt jugak aku main2 ngan butter cream.
pada aku ok la bg aku yg first time dan x nah p blajaq mn2 buat bunga tu. Ada gak la ropa munge rose kan...muahahahaha.(perasaan seniri). Haku memandai seniri jek..hehhehee. Janji aku puas hati. Yg x puas hati tu kek la. X mencapai piawaian yg diharapkan. Kalo pikiaq pasal kek jek teruih tensen. Dh macam2 resepi haku cuba.....kebanyakkan jd camni la. Bkn salah resepi tp mmg haku ngan kek coklat ni x ngam kot. Aritu buat guna resepi kak DJ ja nampak cam jd kek....x tau la apa la salah aku kat kek cekelat ni ...papepon layan jek la...


munge rose yg sememeh....







Lauk dinner smlm nk interprem gak...ehehehee

No comments:

nuff

Categories

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (86) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheesecake (14) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (24) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (24) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (1) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Story mory (141) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)