Recent Posts

Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi jengah sini. Sudi-sudikanlah tinggalkan komen kawan-kawan kat sini ekk..terima kasih kepada yang selalu kongsi resepi-resepi ngan kita yang baru belajar ni. Sangat-sangat menghargainya....Semoga silaturrahim akan bertambah erat walaupon hanya di alam maya.

Jika ada yang berminat mengoder saya sedia menerima tempahan kek, cupcake dan Tat. Jika ada yang berminat untuk mengoder produk-produk homemade saya sila PM ke FB saye yer. Terima kasih.

Friday, August 5, 2011

Ramadan 5 - Qasidah

Alhamdulillah dh 5 hari Ramadhan kita semua lalui. Syukur sangat masih ada kesempatan untuk menunaikan puasa tahun ni.
Ermm...apa ekk menu berbuka kawan2 arini? mesti best. Harini haku cuti, biasala kat Kedah kan cuti minggu hari Jumaat dan Sabtu. Harini haku tak memasak pon sebab arinni haku berbuka kat Umah My MIL. Eehheheheee....best. Menu berbuka arini yg My Mil Masak (MIL juge yg masak..hehehee...sedap wooo kalau mak masak kan..) Gulai ikan kembong with kacang Botol (kat cni panggil kacang kelisa..bkn keta je nama kelisa tau), Bayam gorng ngan ikan bilis, Ikan puyu goreng, daging rebus cicah ayaq asam, kerabu bunga betik (yg ni mak sedara bg td)...sedap2. Alhamdulillah......pastu siap dapat bekalan blk umh lg tuu..nih kuih Qasidah paberet bigboss. MY MIL tapau. Haku penah cuba blajaq gak tp tak bopa nk menjadi..pastu tak tahan lama bebenar nk kacau sampai dia masak tuu....hehehehe....Sedap kuih ni sebab ada bawang goreng tu..wangiii jer...tambah2 yg org buat...sedap jeeee ....hehehehe.....

4 comments:

Ibu Ayra said...

kak ros punya qasidah versi kukus...MIL kak ros yang ajar sebab en abu suka kuih nih jugak... mudah ja, blend semua bhn, kukus 1 jam...sejukkan then goreng bwg taruk atas...siap...tahan 2-3 hari...

MeknaBlog said...

yeke kak....apa kata kak shere resepi...nanti leh juga kite cube....

izahdaut said...

haha ingat buat sendrik.. tak aciii.. lama tak makan. kena trunkan resepi ni.. biasa org tua2 je pandai buat kan.. sesedap rasa je rasanya

MeknaBlog said...

Kak Izah: Hahahahaa.....tertipu sudaaa...resepi eekk? nnt kita balik interbiu MY MIL ekk...mmg org tua2 buat sedap..kita buat sendirik x bopa nk layannn....(hehehehe..ayat cover...wakakaka)

nuff

Categories

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (86) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheesecake (14) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (24) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (24) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (1) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Story mory (141) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)