Recent Posts

Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi jengah sini. Sudi-sudikanlah tinggalkan komen kawan-kawan kat sini ekk..terima kasih kepada yang selalu kongsi resepi-resepi ngan kita yang baru belajar ni. Sangat-sangat menghargainya....Semoga silaturrahim akan bertambah erat walaupon hanya di alam maya.

Jika ada yang berminat mengoder saya sedia menerima tempahan kek, cupcake dan Tat. Jika ada yang berminat untuk mengoder produk-produk homemade saya sila PM ke FB saye yer. Terima kasih.

Saturday, August 6, 2011

Ramadan 6 - Jalan2...shoping2 & Menu berbuka Sotong Bakaq

Sotong Bakar cicah ayaq Asam...karan beb...

Masak Lemak Cili Api Ikan Pisang ngan Peria

Assalamualaikummm....salam Ramadhan...Malam ni sempat gak snap menu berbuka td, dh alang2 snap tu tepek p la kat blog nih...hehe..menu pon cara2 orang dh letih p berjalan seharian td. So masak pon yg simple jerr...Alhamdulillah dh selamat td. Erm...arini aku jalan2 p shopping baju raya utk anak2...erm...sempat beli baju 2-3 pasang td tp baju kurung x de saiz  la pulak....sampai pkul 3.30 ptg dok meronda kat Pacific...pastu on the way balik kami singgah Pasaq Malam Taman Aman, Jitra beli ikan segala bagai utk stok .....bkn apa kalau dh beli bleh siang n simpan dalam peti...so blk keja x de la kelam kabut nk singgah beli mana nk siang lg, pastu mana ngan nk masak....lau dh siang senang skit la ...x amik masa sgt...x kelam kabut sgt ptg2....
Sotong besar tu beli kat PM (pasar malam) td. blk siang letak garam kunyit pastu perap sat bakaq....perghhhh...cicah ngan ayaq asam kerisik...mmg menyerat, bak kata MAMASYAZA mmg karan beb...sotong fresh plak tu..meratah je lebey haku ni...dh letih nasi tak layan sgt dh.Bleh slim lau camni slalu..hahahaha.So untuk kuah haku buat jer masak lemak ciliapi ikan pisang ngan peria. Jiran bg masak lemak cili api Ayam td...hahaha. Semua menu kaler kuning....keh3. MY MIL plak bg kerabu rebung hutan. Yg ni mmg mengamcam..peberet haku tuu...org buat plak.Erm...mmg sedappp....Nyum3. Okeh..nk sambung kemas dapoq plak nih...td lps mayang rasa tak larat sgt dan lepak2 n tepek gambaq. Kena sambung kemas...sok dh keja....bubai....

No comments:

nuff

Categories

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (86) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheesecake (14) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (24) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (24) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (1) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Story mory (141) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)