Recent Posts

Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi jengah sini. Sudi-sudikanlah tinggalkan komen kawan-kawan kat sini ekk..terima kasih kepada yang selalu kongsi resepi-resepi ngan kita yang baru belajar ni. Sangat-sangat menghargainya....Semoga silaturrahim akan bertambah erat walaupon hanya di alam maya.

Jika ada yang berminat mengoder saya sedia menerima tempahan kek, cupcake dan Tat. Jika ada yang berminat untuk mengoder produk-produk homemade saya sila PM ke FB saye yer. Terima kasih.

Friday, September 23, 2011

Kek Lapis Koko Moca..cerita raya punya

 Malam ni tepek gambaq kek raya aritu...hehehe...lama perap gambaq ni kes malas nk edittt...kek yg mmg sedap sangat..aku suka2. Terima kasih pada kak Wan dan Kak Azlita....resepi asal dari kak Wan Citarasawan...terskodeng kat dapoq kak Ita...kek haku sememeh le skit tp kalau korang nk tgk yg cun sila tgk kat blog sifu2 okehhh....Tangan kak Ita & Kak Wan ni mmg bersenii..cantik sgt kek diorang....terima kasih semua. Minta izin tuan punya resepi nk tepek kat sini...len kali nk buat senang nk refer...

 
 
sumber: kak Azlita
Bahan A
250 gm mentega
150 gm gula castor
5 sudu makan susu pekat manis
14 biji kuning telur
Satukan mentega, gula castor dan susu dalam mixer dan pukul hingga kembang dan berkrim.
Masukkan telur satu persatu dan pukul lagi hingga sebati.
Kemudian tuangkan adunan ini dalam satu bekas dan ketepikan.
Bahan B
150 gm gula castor
7 biji putih telur
1/4 sudu teh serbuk tatar


Dalam bekas lain pukul pula putih telur sampai berbuih
Tambahkan gula dan serbuk tatar dan pukul lagi hingga kaku. 
Kalau kita terbalikkan mangkuk tu adunan tu tak jatuh
Ketepikan

Bahan C
160 gm tepung Hong Kong
40 gm serbuk Holick
1 sudu teh baking powder
Satukan semua bahan C dan ayak.
Masukkan semua bahan C yang telah di ayak ke dalam adunan A dan gaul perlahan hingga sebati
Tuang pula adunan B dan gaul lagi hingga bercampur sempurna.

No comments:

nuff

Categories

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (86) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheesecake (14) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (24) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (24) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (1) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Story mory (141) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)