Recent Posts

Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi jengah sini. Sudi-sudikanlah tinggalkan komen kawan-kawan kat sini ekk..terima kasih kepada yang selalu kongsi resepi-resepi ngan kita yang baru belajar ni. Sangat-sangat menghargainya....Semoga silaturrahim akan bertambah erat walaupon hanya di alam maya.

Jika ada yang berminat mengoder saya sedia menerima tempahan kek, cupcake dan Tat. Jika ada yang berminat untuk mengoder produk-produk homemade saya sila PM ke FB saye yer. Terima kasih.

Sunday, October 30, 2011

Kerabu tembikai yg haku sukaaaa...

 Assalamualaikum....dh tidur kerr? Erm..mlm ni haku tak ngantuk...pelik btuila. Slalunya ngantok awai jer. Erm...ok gak kalau ngantok kan, leh ler haku merempit kat cni. Mlm ni masak simple jek. Nasi lemak ngan sambal sotong and the geng (ikan bilis gorang + telur rebus la tu). Cepat dan senang kan. Hehehehehhe....i like. Smlm haku ngan hubby + anak2 tdo umah MY MIL so pg td sarapan beli jee. Sonang koje haku kan...tengahari pula BIGBOSS bawa kami makan kenduri kat Alor Setar, kawan sekerja BIGBOSS. So lps mkn kenduri masa utk ronda2 dan shopping2. Plan nk ajak p cr baju raya utk anak2 tp ada masalah teknikal sket BIGBOSS kena blk awai. So sempat sambar blous jer utk budak bulat 2 org tu. Pastu kami blk tapiii sempat g haku ayat BIGBOSS singgah kedai baking on the way nk blk tu....singgah situ mmg cari rabak beb. Dh la tak dapat sponsor pon arini. HAhahahahaa...padan muka haku. Singgah kunun2 nk beli butter jer sbb butter dh licin terus stok kat umh tuh. Tapi biasa la kan....kalau dh masuk bkn beli butter jerr...mcm2 plak terambil ( kalau ter tu kan tak sengaja la kiranya...diluar kesedaran kut.....kikikiki). Lepas tawaf agak2 dlm 40 kali la juga (lebih rasanya)...dengan rasa tak bersalahnya kuar kedai ngan 2 beg plastik besarrrrrrr punya...hamik kau. Siap kena perli lg ngan Bigbosss..dia siap tanya dh habis kerrr ni???adessssss...jawapan ayat tak bopa nk insaf.....barang beli tak abis g tp duit dh habissss...hahahahahahhaaaaa......kes ni juga kadang2 bigboss buat2 lupa lajak tak singgah niiii.......
Alamak panjangnya bebel. Kalau peksa SPM mau dapat A dh pasan ni...hhahahahaa. ekceli...waaaa terspeaking kedah plak....kui3. Sebenaqnya nk tepek gambaq kerabu tembikai ni saja haaaa....saja la. Snap malam marin tu. Ni la pemikat dan menu nk tambah nasik 3 pinggan. Di makan bersama ikan termenung goreanggg...semangkuk tu haku yg balum...muekekekekekekekeee....ssedaaap, simple dan cepat nk buat....mmg layanzzz beb...

Ni lauk utk Bigboss...kene ada kuah. Wajib..hehehehe. Dia memang makan kuah je ni..udang ngan peria haku yg makan....kui3

Okeh sekian cerita utk malam ni. Nk p paksa diri (paksa kunun..padahal pantang btui nampak bantaii) p tdo...jumpa lg no

2 comments:

Mak Qis said...

boh apa dlm kerabu temikai tuh...mcm kerabu besa ka...tak pernah makan lagi...

MeknaBlog said...

Mak Qis: hehehe..saya letak bawang merah, belacan sket, cili pada,garam, gula n limau nipis sket..

nuff

Categories

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (86) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheesecake (14) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (24) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (24) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (1) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Story mory (141) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)