Recent Posts

Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi jengah sini. Sudi-sudikanlah tinggalkan komen kawan-kawan kat sini ekk..terima kasih kepada yang selalu kongsi resepi-resepi ngan kita yang baru belajar ni. Sangat-sangat menghargainya....Semoga silaturrahim akan bertambah erat walaupon hanya di alam maya.

Jika ada yang berminat mengoder saya sedia menerima tempahan kek, cupcake dan Tat. Jika ada yang berminat untuk mengoder produk-produk homemade saya sila PM ke FB saye yer. Terima kasih.

Tuesday, March 20, 2012

Pek Nga Nyoq aka Lempeng Kelapa cicah gulai ikan temenung

Semalam lepas makan makan ...Bigboss tgh tengok tenet...skali dia cakap sedap plak nampak pek Nga ni...
Dah lama tak buat peknga ni...bkn apa sebab ssh nk ada nyoq muda yg isinya dh keras skit. Kalau dapat nyoq muda yg isi keras tu mmg mebeles. Tp sebab dr opis lg dok teringat-ringat aku bantai jek nyoq tua pon..janji jd pek nga...heheheheheh..lega rasa dh dapat makan ...peknga panas2 cicah ngan gulai ikan temenung mmg bessshhhhh....

3 comments:

♥MAMASYAZA♥ said...

sedap tu. kalo ada sambai tomeh ikan bilih lagi terangkat kan

MeknaBlog said...

MAMASYAZA: Ada sambai kerang ja...

Qasey Honey said...
This comment has been removed by a blog administrator.

nuff

Categories

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (86) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheesecake (14) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (24) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (24) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (1) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Story mory (141) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)