Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi jengah sini. Sudi-sudikanlah tinggalkan komen kawan-kawan kat sini ekk..terima kasih kepada yang selalu kongsi resepi-resepi ngan kita yang baru belajar ni. Sangat-sangat menghargainya....Semoga silaturrahim akan bertambah erat walaupon hanya di alam maya.

Jika ada yang berminat mengoder saya sedia menerima tempahan kek, cupcake dan Tat. Jika ada yang berminat untuk mengoder produk-produk homemade saya sila PM ke FB saye yer. Terima kasih.

Tuesday, August 18, 2009

Baby Bread Puding


Projek bekpes pg td.......tu pon sbb ada kejadian yang menyebabkan terjadinya puding nih...cam biasa aaa pg2 bangun aku akan buat moi+ sup utk siadik ke rumah pengasuh...bila ku petik2 dapoq gas x mo nyala.....aik???? rosak ka??? nk kena bli baru ka???isk3...ku pon dok try2 sampai berpeluh2 pon x nyala gak....isk..saipa plak....smlm aku msk ok je....aku pon panggil mr hubby mai tgk...dia pon petik2..ermm..nih gas dh abihhh...cisssss...dan cisss lagik.....smlm aku masak ok jek,....cemana leh tetiba pg ni gas abess plak...so.....aku masak nasik dlm rice cooker....bayam tu plak aku wak umah pengasuh minta tlg dia msakkan....nk buat camna la.terpaksa.....ihiks3....so dh aku pon bgn awai kan...aku buat la puding nihhhh....dh roti gardenia butterscoth tu ada sampai 2 munkuih....so aku x dak la letak gula lagikk...resepi ni tgk kat dapoq kak ummi.....resepi asal dari sifu kat myr nun..kak fida...tq both of u...kak ummi......na copy paste jek...jgn mareeee aaaaa......

Bahan-bahan ( 6 keping ):-
  • 2 keping roti putih
  • 2 sb tepung jagung
  • 3 sb gula halus
  • 100 ml susu cair
  • 2 biji telur(guna 1 putih telur saja)
  • 1-2 titik esen vanilla
  • sedikit buah2an campuran/kismis/kurma atau lain2 ikut selera
    sedikit gula icing untuk tabur atas puding - (akak tk tabur pon)
  • mangkuk muffin - disapu majerin
Cara-Cara:-
  1. Roti di siat2 kecil atau potong 1 inci persegi.
  2. Tepung, gula, susu, telur dan esen dikacau hingga sebati.
  3. Masukkan roti dan buah2an campur(akak bubuh kismis aje) ke dalam mangkuk muffin.
  4. Tuangkan campuran susu sambil ditekan2 roti supaya meresap. Buat hingga habis.
  5. Susun mangkuk2 muffin berisi puding atas dulang pembakar dan bakar hingga masak kecoklatan.
  6. Biarkan puding roti seketika dan keluarkan dari mangkuk muffin(hati2 sbb masih panas).Ketika menghidang,taburkan gula icing diatas puding.

***Sedap juga kalau menggunakan roti berperisa buah2an.

No comments:

nuff

Categories

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (86) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheesecake (14) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (24) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (24) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (1) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Story mory (141) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)