Recent Posts

Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi jengah sini. Sudi-sudikanlah tinggalkan komen kawan-kawan kat sini ekk..terima kasih kepada yang selalu kongsi resepi-resepi ngan kita yang baru belajar ni. Sangat-sangat menghargainya....Semoga silaturrahim akan bertambah erat walaupon hanya di alam maya.

Jika ada yang berminat mengoder saya sedia menerima tempahan kek, cupcake dan Tat. Jika ada yang berminat untuk mengoder produk-produk homemade saya sila PM ke FB saye yer. Terima kasih.

Thursday, April 15, 2010

Merapu-rapu


Wajah-wajah kesayangan yang sentiasa di hati Ibu....


Kenangan Yang Paling Terindah



Fuhhh..penats2 nek tangga....pg2 dh berpeluh2 ketiak haku neh...amik oksigen...tarik nafas..lepas. Fuhhhh...letih2. Camni la aku hari2. Hari bekerja jala. Pepagi cam biasa la rutin aku...koi 6.00pg bgn then first thing aku buat iron baju keja utk mr.hubby, hakunye n baju kakak....pastu mandi n siap2 yg mn patut. pastu siapkan beg utk kakak dan beg utk adik nk hantaq p umah pengasuh. pastu kejutkan kakak mandi...bab ni paling tensen. Kakak ni satu keharuan nk bgn pagi. Mesti nangis punya la.Kalo x nangis leh belanja mkn KFC.Muahahahahahah....Kdg2 ilang jugak kesabaran aku pg2 ngan kerenah dia. Tp bila dh siap mandi pa ok la. Nk bgn tu....punya la liat. Dh liat bgn teriak plak tuhh...dia plak kalo teriak ja mola la idung tu nk melarat selesema plak.Haku ni tensen bkn apa..kita dh la dok kejaq masa nk punch kad. Merah sedia2 haku nehh..aduih...kalo bgn awai pon kdg2 jadiks lambat. Lps siapkan kakak n bla..bla..bla...wak masuk beg2 sume dlm keta..pastu kejutkan adik..salin apa yg patut. Dlm 7.40 pg camtu kuaq umah.Hantaq adik kat umah pengasuh. Pecut mai punch kad pastu pederas plak hantaq kakak p tadika. Tadika kakak sebelah jek ngan tpt keja haku. Dh hantaq kakak aku patah blk mai opis...ragaih tangga la pulak. Dh opis aku tingkat tiga maaa..x dak lif plak tu...sampai2 leh semput wooo. Sib bek la stamina haku ni bleh tahan gak...hasil dok kawat kat umah..hahahahha....membebel jek haku ni pg2 noh...biaq le.Haku saja ja nk lepeas perasaan. Kdg2 tu rasa penat sgt. Tgh time rehat kalo aku rasa larat aku kuaq mkn..kalo dak aku rilex2 ja kat opis.Kalau haku rasa terlebey rajin sempat gak blk umah kemas2 apa yg patut. Habis waktu keja cam biasa amik kakak ditadika.Kakak haku hantaq sehari la. Ptg kira nursery la. Kang dia nk dok ngan sapa kat umah.Lps amik kakak kdg2 aku singgah beli brg2 mentah nk msk utk mkn makan malam...kalo dh ada stok dlm esbok haku rilex la sket x singgah manyak tempat. Lps tu amik adik kat umah pengasuh..sampai umah slalunya dlm koi 5.30 la koman2 pon....lps settle wak suk beg2 sume slalunya haku akn terus prepare utk masak mkn mlm.Sambil tgk2 anak2 aku tu. Budak2 kan...kdg2 mcm2 depa buat.Adik ni plak hobi dia kalo haku dok masak adalah bwk lari bawang .Sabo jela...kalo haku biaq mau dia pepak la bawang tu alamatnya. Bila larang dia lari sat..satg dia mai amik plak...isk3.Rajin masak kot anak aku yg nih..hahahhaa. slalunya siap masak time maghrib la..lps bersihkan diri haku akan suap anak2 makan. Nilah salah satu sbb aku dok msk mlm2. Anak2 mkn banyak skit. Seronok haku suap depa.Mmg hari2 aku akan suapkan depa mkn. Rasa bahagia sgt bila anak2 mkn byk...berbaloi la haku masak kan. Kalo setakat haku ja nk kn sahih dh aku bli ja...hahahaha. Ni kakak dok minta aku buatkan bekal nasi utk dia pg2. Erm..akan haku cuba buat. Sian gak kat dia. Dia ssh skit makan..memilih. Kat tadika pon bkn dia mkn sgt. Tu yg blk umah pulun x mau2. Sian anak aku. Mgg dpn kena adjust masa masak nasi..Insyaallah aku cuba bg dan buat. Lps suapkan diorg aku pon buat la apa yg patut. Skrg ni ari2 ada tempahan cistat. Aku sonok sgt w/pon x dak sapa2 nk sokong aku. Tp nila salah satu cara aku release tension haku. Bila aku buat kek or apa2 aku akan rasa bahagia. Ilang segala kesedihan or masalah2 yg dok bergantung dlm pala otak haku nihh. Erm...cammtu la rutin seharian haku...tp aku buat sumenye ngan hati yg amat ikhlas..utk anak-anak & suami haku. Cuma aku harap diorang hargai apa yg aku buat utk diorg..aku bkn nk minta apa2 balasan pon. Semoga Diorang akan sentiasa dalam kebahagian dan dilindungi ALLAH selalu. Harap kalo satu hari aku dh x dak depa akan igt haku selalu....isk3..emosional la pulak aih.
Smlm haku buat lebey kurang 80 ketoi cistat. Oder..ALHAMDULILLAH rezeki anak2. Suka sgt haku buat walaupon bkn untung manyak mn pon. Aku bersyukur sgt. Yg penting haku suka buat....Aku sonok.Aku rasa bahagia....Syukur yg x terhingga pada ALLAH SWT kerana membuka pintu rezeki utk haku....untuk anak-anak. Pada kwn2 yg dh oder..terima kasih ye sudi oder ngan haku walaupon aku ni bkn terer sgt buat. Kalo sedap oder lg k. Aku terima dengan tangan terbuka...
Okla panjang plak bebelan haku pg ni. cou lu. Nk p buat keja dh..bye. Syg u all sumeee...

No comments:

nuff

Categories

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (86) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheesecake (14) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (24) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (24) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (1) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Story mory (141) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)