Recent Posts

Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi jengah sini. Sudi-sudikanlah tinggalkan komen kawan-kawan kat sini ekk..terima kasih kepada yang selalu kongsi resepi-resepi ngan kita yang baru belajar ni. Sangat-sangat menghargainya....Semoga silaturrahim akan bertambah erat walaupon hanya di alam maya.

Jika ada yang berminat mengoder saya sedia menerima tempahan kek, cupcake dan Tat. Jika ada yang berminat untuk mengoder produk-produk homemade saya sila PM ke FB saye yer. Terima kasih.

Tuesday, December 28, 2010

Adik demam lagiksss...cian anak ibu...


Muka adik pucat dan badan adik pon dh susut

Erm...lamanya x dan nk buat apa2 n3. windu sgt rasanya....tp nk buat cemana kan. Kesihatan anak haku yg kecik tu x mengizinkan...rasanya dh dkt 3 minggu demam dia asik on off saja. Rata klinik haku dh arak p amik ubat...tp demam adik x mo baik btul2. Makan ubat baik la sekejap dlm 2-3 ari. pastu panas blk. Yg paling dahsyat kelmarin la...Masa aku p amik kat umah pengasuh tu Mak pengasuh ada bagitau badan adik panas blk ptg tu....haku rasa mmg btul pon. Sian sgt bila tgk adik. Masa aku letak dia dlm kereta haku perasan adik mcm menggeletar. Masa tu haku rasa badan dia panas sgt. Plan awal haku nk p umah my MIL tp bila tgk keadaan adik camtu terus aku blk umah. Semakin ketara adik sedang menggeletar mcm org yg kesejukkan. Haku dh panik dh. Takut apa2 yg lebih teruk jadi. Punya la laju aku wak keta sambil pegang tgn adik. Parking pon luaq pagaq ja sbb risau tgk keadaan adik. Terus amik adik wak masuk dlm umah. Letak adik atas toto aku lari ke peti ais cr ubat sumbat punggung. Terus haku sumbat ubat ke punggong adik..buka baju.pastu aku jelom adik ngan ayaq.....Haku terus basahkan badan adik. Call kak sue tanya camna nk buat lg....call hubby bgtahu. Haku mmg panik sgt2 . Adik pulak masih menggeletar sampai boleh dengaq gg dia berlaga2.......risaunya haku.Jgn la apa2 terjadi pada adik....air mata jgn dikira lagi.....mmg laju. X sanggup haku tgk keadaan dia yg x bermaya camtu. Haku peluk badan adik. Adik merengek jaaaa...sayu betul hati aku.Rasa cam disiat2 hati ini bila tgk keadaan dia.Susu pon x mahu minum. Nasib baik air masak adik mau minum juga...L ps beberapa minit suhu badan adik makin turun dan adik dh mau senyum, main2 ngan kakak. Lega skit hati haku tgk camtu...tp x lama...lps tu suhu badan adik panas blk....badan adik haku sentiasa basahkan sbb doktor dh pesan selalu jelom badan adik supaya suhu turun...smlm aku tdo pon x terlelap2 saja. risau takut adik menangis aku x jaga. Sepanjang mlm aku dok jaga adik....mmg tersgt la risau tgk badan dia sekejap ok sekejap panas.
Ya Allah sembuhkan lah penyakit anakku....semoga dia akan cepat sihat dan ceria seperti selalu.
Pg td haku bw adik ke klinik pakar Kanak2 YEOH di Alor Setar. Rupanya tekak adik ada byk ulser..patut la adik x mo menyusu dan makan. Tekak Adik sakit...kesian ....huhuhuuu. Haku sedih2...sob3. Badan adik pon dh susut...Masa p klinik doktor sumbat lg ubat punggung dkt adik. Nak bg suhu badan dia turun sbb dia still demam. Adik menangis tp sekejap saja...
Lps blk tu haku kena masuk keja blk sbb cuti haku mmg dh x de. So hubby yg jaga anak2. Kalo di ikutkan hati haku mmg x sanggup nk tinggalkan adik...Ibu nk jaga adik..ibu sayang adikk...cepat sembuh ye sayang.....
lps mkn ubat tu alhamdulillah sampai mlm ni badan adik dh x panas...SYUKUR. Ni adik baru bangun tidur dan tgh main2 ngan kakak.....Alhamdulillah
Haku x kisah apa kawan2 opis nk mengata pada haku. Haku bukan saja2 nk cuti or ambil kesempatan masuk lambat ke ofis. Anak haku sakit....cuba la faham. Jgn la terlalu zalim pada sesama manusia. Hari ni haku ssh....jgnlah ambil kesempatan nk mengutuk dan mencaci haku. Jangan menjadi manusia yg buta hati kerana dan zalim hanya kerana kita berdengki khianat sesama manusia. Ingatlah Allah itu Maha Adil. Semoga Allah bersihkan hati2 mereka. Allah Jua yg Maha Mengetahui hikmah disebalik ujian yg diberikan padaku. Tabahkan Hatiku Ya Allah.Semoga dgn semua ujian ini aku akan semakin dekat dengan Mu Ya Allah....Aminnnn...
Panjang lebar pula luahan haku mlm ni. harap kawan2 x jemu membaca luahan hatiku. Kadang2 haku berasa sedikit lega bila boleh luahkan di blog ni. Ok la.Haku nk g pujuk adik ajak makan...mn tau dia mau mkn skit..tata

No comments:

nuff

Categories

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (86) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheesecake (14) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (24) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (24) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (1) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Story mory (141) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)