Recent Posts

Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi jengah sini. Sudi-sudikanlah tinggalkan komen kawan-kawan kat sini ekk..terima kasih kepada yang selalu kongsi resepi-resepi ngan kita yang baru belajar ni. Sangat-sangat menghargainya....Semoga silaturrahim akan bertambah erat walaupon hanya di alam maya.

Jika ada yang berminat mengoder saya sedia menerima tempahan kek, cupcake dan Tat. Jika ada yang berminat untuk mengoder produk-produk homemade saya sila PM ke FB saye yer. Terima kasih.

Wednesday, February 23, 2011

Sagu Gula Melaka + Mee Bandung xpress

Huhuhuhuuu..terliuq dak...hehehhee. Sedap nih melayan di tengah hari yang panas terik...letak plak ais batu..perghhhhh. Sejukkk ja masuk perut. Memang bessstttt. Tengahari tadi balik belasah sagu ni ja kat umah. Nak makan pon kenyang lagi sbb pagi td bekpes nasik. Sagu gula melaka ni buat tengahari semalam sebab ada kawan2 nak mai umah. Sempat buat sagu ngan Mee bandung je. Maklumla ari keja. Harap kawan2 suka. Hehehe....len kali mai lagi tau. Jangan serik pula. Nak letak resepi pon haku main campak2 jek petang smlm..maklum la nk cepat punya pasal. So mee ni juga jd menu dinner kami sekeluarga semalam...Anak2 mmg suka sangat kalau buat mee. Tak kira mee goreng ke, mee rebus ke memang menjadi pujaan diorang.
Sebenaqnya teringin nk makan dan buat cendol tp mood rajin tak mai lagi. Malas la pulak nk kacau tu. Makan rajin la. Ari ada minta Bigboss beli kat JOE CENDOL PULUT tp alahaiiii..skit ja cendolnya. 3 kali suap dh habih daa..( mulut cap apapon x tau...) camno la..Tengok la hari cuti kalau rajin nak mengacau cendol. Tupon kalau mood 'R' ada. Kalau tak..ehehehee..korang paham ler sendiri.
Okeh..layan la gambaq yg x bopa nk cun ni..snap pon kalut2...byeee


Mee Bandung + sagu gula melaka.

3 comments:

DJ Dayang said...

sedapnya sagu gula melaka tu...dh berkurun2 tak makan..kat umh xde sambutan sb tu mls nk buat...hehe

izahdaut said...

yuhuuuuu mmg tak leh tengok sagu gula mlaka tu..feberet giler..ishh nk kna wat gak neh..hihi

MeknaBlog said...

Kak DJ Dayang: Memang best..paberet kita. Kat umah ni pon kureng sambutan...kita ja dok pulun sorang

Kak Izahdaut: huhuuuuuu..takleh tengok takpa...jangan x leh makan...hehehee

nuff

Categories

acar (1) anak-anak (4) Apam polkadot (2) asam pedas (2) award (2) Ayam (5) biskut (7) BM (1) Brownies (5) bubur (6) buku (1) Cake (86) Cake Deco (1) cake in jar (7) Cerita (1) Cheesecake (14) coklat (2) contest (1) cream puff (2) cupcake/Muffin (27) Daging (7) Dalca (1) Dessert (12) GA (2) Hantaran (1) Ikan (24) Info (6) Jalan-jalan (2) Jualan (1) Kek (24) Kek Lapis (5) Kerang (1) kuih muih (31) Lauk Pauk (45) Mak (1) makan (1) mee (26) Mengandung (1) Minuman (4) muffin (2) muhasabah (1) Mutiara Hati (1) Nasi (9) oven (1) pasta (1) Pizza (4) Puding (2) Pulut (1) Raya (1) Roti (20) Sayur (16) Seafood (14) sotong (4) Steamboat (2) Story mory (141) Sup (7) Tart (27) tat (7) tiramisu (2) Tools (1) Triffle (4) udang (6) Western (3)